Seviye Atlama ve Ödüller: Düzenlemeler

League of Legends Ahmet Kökyar

Merhaba arkadaşlar. Geçtiğimiz birkaç gün içinde yeni seviye atlama ve ödül sistemiyle ilgili bir sürü soru ve yorum aldık.

Bu makalenin özetini geçmek gerekirse:

  1. Yorumlarınıza karşılık olarak günün ilk galibiyetinden gelen deneyim puanlarının bir kısmını mavi öze dönüştürüyoruz.
  2. 1-30 arasında seviye atlamanın artık nasıl işlediğinden ve seviye atlamayı herkes için nasıl kolaylaştırdığımızdan bahsedeceğiz.
  3. 30 ve üzeri seviye atlama eğrisini incelemeyi sürdürecek ve uzun vadede yüksek bir seviyeye ulaştığınız için cezalandırıldığınız gibi bir hissin oluşmaması için seviye kazanım oranlarını yükselteceğiz.

Şimdiden yaptığımız bir değişiklik de var: Bu hafta, geçtiğimiz günlerde ganimet sandıklarından çıkan ödüllerin minimum değerini yukarı çektik. Eskiden çıkabilecek en düşük ödül 720 MÖ değerindeydi ama artık 810 MÖ oldu.

Gelin, ayrıntılara geçelim.

GÜNÜN İLK GALİBİYETİ

Önce Günün İlk Galibiyeti (GİG) takviyesindeki düzenlemeleri ele alalım. Çoğunuz, seviye aralarında da bedelinde azıcık eksiğiniz kalan şampiyonları alabilmek adına mavi öz kazanmak için bir yol istediğinizi ifade ettiniz.

Bu noktadaki planımız, Günün İlk Galibiyeti takviyesinden gelen deneyimin bir kısmını doğrudan mavi öze dönüştürmek. Sistem ilk çıktığında GiG 575 XP veriyordu. Bu değişikliği devreye aldığımızda (Bunu 7.23 Yama Dönemi içerisinde yapmayı hedefliyoruz), GiG 50 MÖ ve 400 XP verecek.

1-30 SEVİYE ATLAMA HIZI

Şimdi de 1-30 arasında hemen hemen herkesin nasıl daha hızlı seviye atlamasını sağladığımıza bakalım. 1-30. seviyeler arasındaki yeni oyuncuların seviye atlama eğrileri ve deneyimlerine dair bazı endişeler olduğunu gördük. Yeni sistemde bazı seviye aralıklarını atlamak için daha fazla XP gerektiği doğru ama bu değişiklikle bile artık seviye atlamak daha hızlı. Bunun nasıl olduğunu anlamak için biraz ayrıntılara dalmamız gerek.

Eski seviye atlama sisteminde ortalama bir oyun 115 XP veriyordu. Aşağıdaki tablo, 30. seviyeye ulaşmak için toplam oyun sayısını gösteriyor:

30. seviyeye ulaşmak eski sistemde ortalama 178 oyun sürüyordu (elbette bu sayı oyun süresi ve performansa bağlı olarak değişebilir).

Yeni seviye atlama sisteminde ise ortalama bir oyun 192 XP veriyor. Ayrıca 15. seviyede günün ilk galibiyeti de XP vermeye başlıyor. İki sistem arasında kıyaslama yapmak da tam olarak burada çetrefilli hale geliyor. Daha fazla GİG alırsanız o zaman 30'a ulaşmak için oynamanız gereken toplam oyun sayısı azalıyor. Tahminlerimize göre ortalama bir oyuncu oynadığı her dört oyun başına bir defa GİG alıyor ama biz bununla yetinmeyip her altı oyunda bir ve her sekiz oyunda bir GİG aldığınızda ne olduğuna da bakalım.

 

Yukarıdaki verilerde GİG'in 400 XP verdiği varsayılmıştır.

Her dört oyunda bir GİG alan ortalama bir oyuncuysanız 30. seviyeye çıkmanız 152 oyun sürüyor ve bu eskiye göre çok daha kısa bir süre. Her altı oyunda bir GİG alıyorsanız 30 olmanız 166 oyun sürüyor. Eğer her sekiz oyunda bir GİG alan nadir, aşırı tutkulu oyunculardan biriyseniz 1. seviyeden 30. seviyeye ulaşmanız 174 oyun sürüyor.

Dolayısıyla bu da yeni sistemde 1. seviyeden 30. seviyeye çıkmanın hemen hemen herkes için daha kısa sürdüğü, daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Sürecin daha yavaş olmasının tek yolu, ortalama olarak en az dokuz oyunda bir GİG almanız olabilir. O zaman bile arada birkaç oyundan fazla bir fark oluşmuyor.

1-30 ÖDÜLLERİ

Peki ödüllerde durum ne? Eski sistemde 1-30. seviyeler arasında ne sıklıkla GİG aldığınıza bağlı olarak 13.000 ila 18.000 IP kazanıyordunuz. 

Şimdi gelin, bunu yeni sistemde aldığınız ödüllerle karşılaştıralım. 30. seviyeden sonraki bütün sandıkların aksine, yeni sistemde 1-30. seviyeler arasında yükselirken aldığınız sandıklar gelişigüzel DEĞİL.  Bu aralıkta her seviye atlayışınızda size ya belli bir şampiyon ya da ayrıştırdığınızda önceden belirlenmiş bir mavi öz miktarına denk gelecek değerde bir dizi şampiyon kristali veriyoruz.

1-30. seviye aralığında aldığınız her şeyin mavi öz değerlerini aşağıda bulabilirsiniz:

Bu durumda yeni sistemle 1. seviyeden 30. seviyeye çıkarken Ashe, Garen, Brand, bir sihirdar simgesi, bir totem görünümü ve 20.312 mavi öz almanız garanti. Aman dikkat; bu sayıya kazandığınız her şampiyon kristalini ayrıştırmanız halinde ulaşacağınızı lütfen aklınızdan çıkarmayın. Kristalleri geliştirirseniz bu değer daha da artıyor.

Ayrıca bu 20.312 mavi öz toplamı içinde, yakında kazanmaya başlayacağınız her GİG başına 50 MÖ de dahil değil; yani gerçek toplam daha da yüksek diyebiliriz. Üzerine rünlerin artık bedava olduğunu düşünecek olursak buna göre yeni seviye atlama sisteminde yeni oyuncuların şampiyon açması daha kolay.

Dolayısıyla yeni seviye atlama sisteminin 1-30. seviyelerdeki oyuncuları nasıl etkilediğini toparlayacak olursak: Birçoğunuz 30. seviye yolculuğunu daha çabuk tamamlıyor (bazıları ÇOK daha hızlı) ve bütün oyuncular nasıl hesaplarsanız hesaplayın daha fazla ödül topluyor.

1'den 30'a seviye atlama bu şekilde. Biraz da 30'dan sonra seviye atlama sürecinden bahsedelim.

30 VE ÜZERİ SEVİYE ATLAMA EĞRİSİ

Pekala, şimdi de yeni sistemde çok yüksek seviyelere ulaştığınızda ne olduğuna değinelim. Bu kısım biraz fazla matematiksel ama yine de bizimle kalın.

Yeni sistemde seviyeniz yükseldikçe seviye atlamak da zorlaşıyor. 30. seviyeden itibaren yükseliş eğrisi bir tür "merdiven" etkisi sergilemeye başlıyor. Seviye atlamak, dönüm noktası olan seviyelere (her 25 seviyede bir) yaklaştığınızda zorlaşıyor; ardından bir sonraki dönüm noktası seviyeye kadar yeniden kolay hale geliyor. Seviye atlama sisteminin Sezon Öncesi Dönem'in başlangıcıyla sunduğumuz şu anki halinde, 150. seviyeye kadar her bir dönüm noktası arasındaki yolculuğunuz, bir önceki dönüm noktasına varışınızdan daha uzun sürüyor. 150'den sonra ise zorluk farkı ortadan kalkıyor.

Başlarda da bahsettiğimiz gibi, oyunculardan yüksek seviyeli oldukları için cezalandırıldıklarını hissetmek istemediklerine dair gelen yorumların ışığında seviye atlama eğrisinde yüksek seviyelerde seviye kasmayı daha da kolaylaştıracak düzenlemeler yapacağız. Aşağıdaki tabloda seviye atlama eğrisinin bugünkü halini (mavi çizgi) ve sistemi değiştirdikten sonra geleceği hali (turuncu çizgi) görebilirsiniz. Bu değişikliği 7.23 Yama Dönemi içinde hayata geçirmeyi planlıyoruz.

Yaptığımız değişikliklerle birlikte seviye atlamanın genel zorluğu, 50. seviyeden itibaren daha fazla artmayacak. Öte yandan zigzaglar şeklinde gördüğünüz dönüm noktalarına yaklaştıkça zorlaşma, sonra yeniden kolaylaşma döngüsü, genel yükseliş göstermeden varlığını koruyacak. Değişikliği hayata geçirmemizin ardından seviye atlama, genel olarak 150. seviyeden değil, 50. seviyeden itibaren zorlaşmayı bırakacak.

ÖDÜL SİSTEMİ KIYASLAMASI

Gelelim herkesin kafasını kurcalayan asıl soruya: Seviye atlarken, eski sistemde oynayarak kazandığınız IP'ye göre toplamda daha fazla mı, daha az mı MÖ kazanıyorsunuz? Cevap ne mi? Hangi seviyede olursanız olun ortalama olarak daha fazla kazanacaksınız. Yeni sistemde kısmen daha az kazançlı olmanızın tek yolu, her gün akıl almaz saatler boyunca LoL oynamanız. Şimdi bu iddiayı verilerle açıklayalım. 

Aşağıdaki örneklerin, yukarıda bahsettiğimiz GİG ve 30 üzeri seviye atlama hızına dair değişiklikleri yapmamızın ardından geçerli olacağını hatırlatalım.

Aşağıda yer alan tabloda yeni sistemde belli seviyelere ulaştığınızda kazanacağınız toplam alışveriş birimi ile eski sistemde aynı sayıda oyun oynamanız durumunda kazandığınız IP miktarını karşılaştırıyoruz.Yeni sistem, turuncu çubuklarla gösteriliyor. IP tabanlı eski sistem ise mavi çubuklarla ifade ediliyor.

Şimdi biraz durup bu tabloda neler olduğunu inceleyelim. Oynarken kaç GİG takviyesi aldığınız oldukça etkili. Yukarıdaki tabloda her dört oyunda bir GİG takviyesi aldığınız varsayılıyor. Bu, kabaca ortalama bir oyuncuya denk geliyor.

Öte yandan çoğunuz günde dört oyundan fazlasını oynuyor. Dört oyundan fazlasını oynayanlar için tablo biraz daha şuna benziyor:

Üstte, altı oyunda bir GİG alan bir oyuncu var. Bu kişi, LoL'ü ortalama bir oyuncudan fazla oynuyor. Ortalamaya bakınca bu oyuncu en üst seviyelerde bile eski sistemde kazanacağı IP'den fazla MÖ kazanıyor.

Üstünden geçmediğimiz bir nokta kalmasın diye sıra dışı örneğimize de göz atalım ve kazandığı her GİG başına 8 oyun oynayan oyuncuyu da inceleyelim. Bu oyuncu LoL'e ciddi mesai harcıyor ve düzenli olarak peş peşe sekiz oyun atıyor. Bakalım, eskiye göre onun yeni sistemdeki durumu ne.

Bu örnekte bile vaziyetler epey yakın görünüyor. Ne kadar mı yakın? 2200 oyunun sonunda sadece 2300 mavi öz geride kalıyor. Her gün çok fazla oyun oynayanlarla nispeten az oynayanlar arasındaki bu minik fark LoL'de yeni bir şey değil. Eskiden beri GİG ilavesini eklemenin değerli olduğunu; çünkü bu ilavenin oyuncuları düzenli olarak istemciye girip oyuna dalmaya teşvik ettiğini düşünüyoruz. Bu tür oyuncular hâlâ yeni sistemdeki herkesten daha hızlı seviye atlıyor ve özel seviye atlama ödüllerine (tabii ödüllerle gelen caka satma fırsatına da) diğer herkesten önce kavuşacak.

Dolayısıyla konu şu noktaya geliyor: Bu sistem oyuncuların büyük çoğunluğuna, eski IP bazlı dünyaya göre daha fazla alışveriş birimi verecek.

SONUÇ

Amma çok tablo vardı, değil mi? Tuhafınıza gidebilir ama bu kadar büyük bir sistem düzenlemesinin ilk andan itibaren kusursuz olmayacağını zaten biliyorduk. Sezon Öncesi Dönem, büyük değişikliklerin olduğu bir dönem ve işleri herkes için en makul hale getirmek için yorumlarınıza ihtiyaç duyacağımızın farkındaydık. Bu yüzden şu anda tek isteyebileceğimiz şey, yorumlarınızı paylaşmaya devam etmeniz. Gerçekten bütün geribildirimlerinize, her yorumunuza minnettarız.

Yeni seviye atlama ve ödül sistemiyle ilgili bize ulaşan birkaç endişe daha var (özellikle 6 ve 7. ustalık seviyesi bedelleri ve ganimetteki rastlantısallığa dair) ama bugün gerçekleştirmeye hazır olduklarımız sadece yukarıda bahsettiğimiz düzenlemeler. Şimdilik sistemde aynı anda çok fazla değil, birkaç ana başlıkta hızla ayarlamalar yapmaya odaklanıyoruz ki yaptıklarımızın etkilerini çabucak görebilelim.

Lütfen oynamaya devam edin ve yeni sistemin size nasıl hissettirdiğini paylaşın; kulağımız her zaman sizde. Yorumlarınızı bekliyoruz!

Önceki Haber

Şampiyon ve kostüm indirimi: 07.11 - 10.11

Sonraki Haber

Geliştirici Günlükleri: Targon Dağı'na Yolculuk