Sezon Öncesi Son Büyük Yama ! 7.24

League of Legends Baris Erbay

Bilgilendirme 

Selam sihirdarlar,

Sezon Öncesi Dönem'in (bir anlamda) son yamasına geldik ve bu da topladığımız ilk verileri göz önünde bulundurarak birçok ayarlama yapacağımız anlamına geliyor. Yılın bu zamanlarında oyun hep hatırı sayılır ölçüde değiştiğinden, önümüzdeki sezona geçişte şampiyonların büyük bölümünün hissiyatının aynı kaldığından emin olmak istiyoruz.

Yeni rünler bazı şampiyonlara gerçekten iyi geldi ve onlara rakiplerini darmadağın etme şansı sundu. Tabii kendilerine göre bir anahtar rün bulamayan şampiyonlarımız da mevcut. Şu an için bu karakterlere biraz sevgi göstermek ve gelecekteki çalışmalarımızı bu değişikliklerin üzerine koyarak ilerletmeyi düşünüyoruz.

Ayrıca bazı rünler biraz fazla güçlü veya zayıf olduğundan dengeleme işlerimizi bu açıdan da devam ettireceğiz. Elimizdeki önemli sorunları çözmeden yılbaşı arasına girmek istemediğimizden, öncesinde küçük bir yamamız daha olacak.

Son olarak oyundaki can göstergelerini, özellikle de oyunda onları fark etmenin zorlaştığı anlarda daha açık ve görünür hale getirecek büyük bir güncellememiz var. Konu hakkında daha fazla ayrıntı aşağıda.

 

Yamada Öne Çıkanlar





Şampiyonlar

 

Aurelion Sol

R'nin bekleme süresi azaldı.

Bu yamada menzilli şampiyonlar için Sürat Coşkusu'na gelen güçlendirme Yıldızların Hâkimi'ni aramıza döndürmeye yardımcı olacak; ancak kendisi o kadar zor durumda ki birazcık daha ilgiye hayır demeyecektir.

R - Işığın Sesi

BEKLEME SÜRESİ 120/100/80 ⇒ 110/90/70
 
 
 

Bard

Taban can yenilenmesi ve micin hasarı arttı.

Oyundaki yeni takas ortamı desteklerin takas yeteneklerini yukarıya çekse de Bard olduğu yerde sayıyor. Bu durum onu cezalandırmayı biraz kolaylaştırdığından kendisine biraz sevgi göstermeye karar verdik.

Taban nitelikler

TABAN CAN YENİLENMESİ Her 5 saniyede 5,4 ⇒ Her 5 saniyede 7,5

Pasif - Gezginin Çağrısı

MİCİN TABAN HASARI30 ⇒ 40
 
 
 

Camille

Pasifinin kalkan süresi arttı. Q'nun yeniden kullanım aralığı arttı.

Savaş Şevki, Camille'e yeterli ölçüde sürekli hasar sağlıyordu. Ancak bu kabiliyetin gidişinin ardından şampiyon da daha fazla takas kaybetmeye başladı. Doğrudan takas gücünü arttırmak yerine ona (kalkanı tarafından korunurken) Q'sunun ikinci kısmını daha etkili şekilde kullanma şansı veriyoruz.

Pasif - Değişken Savunma

KALKAN SÜRESİ 1,5 saniye ⇒ 2 saniye

Q - İmha Protokolü

Q'NUN YENİDEN KULLANIM ARALIĞI 3 saniye ⇒ 3,5 saniye (Güçlendirilmiş saldırının gecikme süresi hâlâ 1,5 saniye)
YENİ SAAT KAÇ Simge üzerindeki zaman göstergesi ikinci kullanımın kullanılıp kullanılamayacağını gösterir
 
 
 

Darius

Pasifinin kanama hasarı ve azami yük miktarında sağladığı ilave SG arttı.

Yeni sisteme geçişimizle birlikte Darius hem rünlerden hem de Savaş Şevki'nden elde ettiği ilave saldırı gücünü kaybetti. Aynı dönemde taban saldırı gücünü yukarı çekmemize rağmen, pasifinin hasarının toplam saldırı gücü yerine ilave saldırı gücüne göre artması takas becerisinin de kan kaybetmesine yol açtı.

Pasif - Kanama

YÜK BAŞINA KANAMA HASARI  1-18. seviyelerde 10-27 ⇒ 1-18. seviyelerde 13-30
-  5 YÜKTEYKEN KANAMA HASARI  1-18. seviyelerde 50-135 ⇒ 1-18. seviyelerde 65-150
-  1-3. SEVİYELERDE NOXUS KUDRETİ İLAVE SG30 ⇒ 30/35/40
-  4-6. SEVİYELERDE NOXUS KUDRETİ İLAVE SG35 ⇒ 45/50/55
-  7-10. SEVİYELERDE NOXUS KUDRETİ İLAVE SG40/50/60/70 ⇒ 60/65/70/75
-  11-13. SEVİYELERDE NOXUS KUDRETİ İLAVE SG80/90/100 ⇒ 85/95/105
-  14-18. SEVİYELERDE NOXUS KUDRETİ İLAVE SG120/140/160/180/200 ⇒ 130/155/180/205/230
 
 
 

Evelynn

W'nun büyü direnci eksiltmesi artık bunu tetikleyen saldırı veya yeteneğe de uygulanıyor.

Sizi iyi hissettirecek bazı kullanılabilirlik ayarlamalarımız da var.

Önerilen eşyalar

Evelynn'in önerilen eşyaları güncellendi!

Pasif - İblis Gölge

Kamuflaj halindeyken bir kule tarafından ortaya çıkarıldığında Evelynn olması gerektiği şekilde uyarılıyor

W - Yürek Yakan

Yürek Yakan'ın büyü direnci eksiltmesi artık onu tetikleyen saldırı veya yeteneğe de uygulanıyor
 
 
 

Ezreal

Q'nun oranı azaldı.

7.17 Yaması'nda Gizemli Atış'ı güçlendirdiğimizde Ezreal mevcut alt koridor ortamında kendine yer bulmakta zorlanıyordu. Ancak yedi yama sonra ve Arakçı'nın onun için ne kadar güçlü olduğunu göz önüne aldığımızda, artık bu fazladan güce ihtiyacı kalmadığını fark ediyoruz.

Q - Gizemli Atış

ORAN 1,25 toplam saldırı gücü ⇒ 1,1 toplam saldırı gücü
 
 
 

Galio

W'su artık şampiyonlara hasar veriyor. Pasifinin oranı azaldı. E'nin bekleme süresi azaldı.

Galio hâlâ biraz zorlandığından hasarını yukarı çekiyoruz. Tabii bu yeni gücünü Adalet Yumruğu ile rakiplerinin üzerine atılması veya iyi bir Durand Kalkanı kışkırtması isabet ettirmesi gibi görece olarak riskli eylemlere bağlamak istiyoruz. Toparlamak gerekirse iyi hasar potansiyeli olan dayanıklı bir şampiyon olarak, bulunduğu konumla ilgili aldığı riskler için ödüllendirilmesi gerekiyor.

Pasif - Ezen Darbe

ORAN 0,7 yetenek gücü ⇒ 0,5 yetenek gücü

W - Durand Kalkanı

Artık kışkırtılan şampiyonlara yoğunlaşma süresine bağlı olarak 20/30/40/50/60 (+0,2 yetenek gücü) ila 60/90/120/120/150/180 (+0,6 yetenek gücü) hasar veriyor
GİDERİLEN HATA W'nun kışkırtma süresinin, kısmen yoğunlaşarak kullanıldığı durumlarda istenilenden kısa olması hatası giderildi

E - Adalet Yumruğu

BEKLEME SÜRESİ  14/13/12/11/10 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye
 
 
 

Ivern

Fundalık can bedeli azaldı.

Ivern geçmişte savaşlarda hayatta kalabilmek için Patlartohum'un kısa bekleme süresine güveniyordu. Ancak Yıldırımların Efendisi'nin Hükmü'nden anlık hasarı ve bekleme süresi daha yüksek olan Elektrik Ver'e yapılan geçiş, agresif ormancıların Ivern'ü daha ikinci kalkanı etkinleşemeden alaşağı edebilmesini kolaylaştırdı. Bu sistem değişikliğini Ivern'ün kendi kamplarını temizlerken ödediği can bedelini aşağı çekerek dengeliyoruz.

Pasif - Ormanın Dostu

FUNDALIK CAN BEDELİ  1-18. seviyelerde %33 ila %11,75 Taban Can ⇒ 1-18. seviyelerde %25 ila %8 Taban Can
 
 
 

Jarvan IV

Pasifin ve Q'nun hasarı azaldı.

Elektrik Ver'in sağladığı yüksek anlık hasar sayesinde Jarvan önemli bir baskın tehdidi haline geldiğinden, taban hasarının bir kısmını elinden alarak bu durumu dengelemeye çalışıyoruz.

Pasif - Ordu Marşı

Hedefin mevcut can miktarının %10'u ⇒ Hedefin mevcut can miktarının %8'i

Q - Ejderha Saldırısı

HASAR  80/125/170/215/260 ⇒ 80/120/160/200/240
 
 
 

Karthus

R'nin oranı arttı.

Ölümateşi Dokunuşu'nu kaybetmek Karthus'un takım savaşı hasarını genel anlamda kötü etkiledi ve şu anda bunun yerine koyabileceği iyi bir alternatif bulunmuyor. Bu nedenle gücünü biraz yukarı çekmemiz gerekli.

R - Ağıt

HASAR ORANI  0,6 yetenek gücü ⇒ 0,75 yetenek gücü
 
 
 

Leona

W'nun hasarı azaldı.

Leona her zaman büyük miktarda büyü hasarı veren bir şampiyon oldu. Artık sistemin daha az büyü direnci içermesi ve yeni Artçı Şok rünü ile birlikte işler hepten çığırından çıkmaya başladı.

W - Tutulma

TABAN HASAR  60/100/140/180/220 ⇒ 40/80/120/160/200
 
 
 

Malzahar

R'nin hasarı azaldı.

Malzahar'ın diğer şampiyonları katledebilmek için artık daha fazla düğmeye basması gerekli.

R - Ölümün Pençesi

HASAR  125/225/325 (+1,1 yetenek gücü) ⇒ 125/200/275 (+0,8 yetenek gücü)
 
 
 

Maokai

Q'nun hasarı azaldı.

Büyü direncinin az bulunan bir nitelik haline gelmesinin ardından, Maokai'nin yüksek taban hasarı onu bir tank için biraz fazla büyük bir tehdit haline getirdi.

Q - Diken Vuruşu

TABAN HASAR  70/115/160/205/250 ⇒ 65/105/145/185/225
 
 
 

Morgana

Taban mana yenilenmesi arttı, mana yenilenmesi büyümesi azaldı. Pasifi artık küçük birimler üzerinde tetiklenmiyor ama diğer bütün hedeflerde daha fazla iyileştirme sağlıyor. Pasifi tetiklendiğinde W'nun bekleme süresi azalıyor.

Morgana'nın minyon dalgasına W atmak, canını geri kazanmak ve kaldığı yerden devam etmekten oluşan mevcut koridor oynanışı biraz yavan kalıyor. Bu oynanışı keskinleştirerek ona daha belirgin başarı ve başarısızlık durumları veriyor, ayrıca rakiplerine de onu cezalandırabilmeleri (veya koridorda canını yenilemesine engel olabilmeleri) için daha iyi aralıklar sağlıyoruz. Bu genel gücünü biraz makaslamamız, tekli koridor Morgana'yı iyi oynandığında daha güçlü olacak şekilde değiştirmemizi de mümkün kılıyor.

Taban nitelikler

MANA YENİLENMESİ  Her 5 saniyede 8,5 ⇒ Her 5 saniyede 11,5
MANA YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI  0,8 ⇒ 0,4

Pasif - Ruh Sömürüsü

Artık %10/15/20 can emme sağlamıyor
Morgana 1/4/7/10/13/16. seviyelerde, yeteneklerinin şampiyonlara, büyük minyonlara ve büyük canavarlara verdiği hasarın %15/20/25/30/35/40'ı kadar iyileşir

W - Zulüm Toprağı

Pasif - Ruh Sömürüsü yeteneği her tetiklendiğinde, Zulüm Toprağı'nın bekleme süresi %5 azalır
 
 
 

Ornn

W'nun hasarı azaldı, bekleme süresi arttı.

Önümüzdeki Günateşi Pelerini güçlendirmeleriyle birlikte (detaylar aşağıda) Ornn'un ateşi biraz fazla harlanacak. Zaten güçlü bir şampiyon olduğunu göz önüne alarak sahip olduğu hasarı biraz aşağı çekiyoruz.

W - Harlı Ateş

Hedefin azami can miktarının %12/14/16/18/20'si ⇒ Hedefin azami can miktarının %10/12/14/16/18'i
BEKLEME SÜRESİ  12/11/10/9/8 saniye ⇒ 13/12/11/10/9 saniye
 
 
 

Riven

Q'nun hasarı arttı.

Savaş Şevki'nin olmayışı Riven'ın sürekli hasarının önemli bir bölümünü de kaybetmesi anlamına geliyor.

Q - Kırık Kanatlar

10/30/50/70/90 (+0,75 toplam saldırı gücü) ⇒ 15/35/55/75/95 (+0,8 toplam saldırı gücü)
 
 
 

Shen

Q'nun hasar ilavesi azaldı.

Shen'in yalnızca taban hasarını kullanarak takasları kazanabilmesi onu üst koridorda gerçekten baskın bir şampiyon haline getiriyor.

Q - Alacakaranlık Saldırısı

1/4/7/10/13/16. seviyelerde 15/20/25/30/35/40 ⇒ 1/4/7/10/13/16. seviyelerde 5/10/15/20/25/30
 
 
 

Sona

Q'nun bedeli arttı. Q haresinin hasar ilavesi azaldı, oranı arttı.

7.22'deki yama ortası dengelemelerinin ardından bile Sona'nın koridordaki dürtme becerisi fazla güçlü.

Q - Cesaret İlahisi

BEDEL  45/50/55/60/65 Mana ⇒ 60/65/70/75/80 Mana
20/30/40/50/60 (+0,2 yetenek gücü) ⇒ 10/15/20/25/30 (+0,3 yetenek gücü)
 
 
 

Taric

Taban zırh miktarı azaldı.

Rünler Yeniden İşleniyor'u çıkarmamızın ardından birçok şampiyon ilave zırh kazandı. Ancak çoğu şampiyon Taric'in sahip olduğu zırh oranlarına sahip değildi ve sonuç olarak bu güçlendirmelerden en kârlı çıkan yine kendisi oldu.

Taban nitelikler

TABAN ZIRH45 ⇒ 40
 
 
 

Xin Zhao

Taban can miktarı azaldı. W'nun ikinci vuruşunun oranı azaldı.

Xin Zhao Saldırıya Devam kullanımı konusunda biraz fazla iyi ve sahip olduğu dayanıklılık hedefine tonla hasar verebilmesine olanak tanıyor (ayrıca hasarı genel anlamda biraz fazla yüksek olabilir).

Taban nitelikler

TABAN CAN  600 ⇒ 570

W - Rüzgârdan Şimşeğe

0,85 toplam saldırı gücü ⇒ 0,75 toplam saldırı gücü
 
 
 

Yorick

Taban saldırı gücü azaldı.

Yorick, Üçlü Kuvvet / Sterak'ın Güvencesi sinerjisi ve kısa süre önce kuleler üzerinde de çalışacak şekilde değiştirdiğimiz saldırı sıfırlaması özelliği sayesinde taban saldırı gücünden neredeyse tüm şampiyonlara kıyasla daha iyi faydalanıyor. Tahrip gibi yeni rünlerin de işin içine girmesiyle, ayrık ittirme yapmaya bayılan mezar kazıcımız hem şampiyonlara hem de kulelere biraz fazla hasar vermeye başladı.

Taban nitelikler

TABAN SALDIRI GÜCÜ65 ⇒ 62
 
 
 

Zoe

W'nun düşürdüğü büyüler artık daha kısa süreliğine yerde kalıyor. E'si artık daha kısa menzile sahip ama daha uzun sürüyor.

Zoe'nin Büyü Hırsızı küreleri rakipleri üzerinde büyük baskı kurmasını sağlıyor. Yerdeyken ciddi birer tehdit oluşturan ilave güç patlamaları görevi gören bu küreler, Alacakaranlığın Sureti'ne karşı savaşmayı gerçekten boğucu hale getirebiliyorlar. Ayrıca eğer bir rakip onu kürelerden uzak tutmak isterse uzun süre buna odaklanması gerekiyor. Bu süreyi biraz azaltmak rakiplerine koridorda daha fazla söz sahibi olma şansı tanıyacaktır.

Ayrıca duvarların hemen dibinde değilseniz Hınzır Uyku Baloncuğu'nu duvarların ötesine göndermenizi büyük ölçüde zorlaştıran bir hatayı giderdik. Oyuncuların artık bu yeteneği duvarların biraz daha uzağından kullanabilmesi, şampiyonun tehdit menzilini de istenenden çok daha uzun hale getirebilir. Bundan çekindiğimiz için yeteneğin menzilini genel olarak biraz aşağı çekiyoruz.

Q - Uçarı Yıldız

Artık Q kullanımı başlarken değil tamamlandığında tetikleniyor
Zoe'nin Q - Uçarı Yıldız yeteneğinin yeniden kullanım göstergesinin, yeteneği kullanmasının hemen ardından E - Hınzır Uyku Baloncuğu kullanması halinde ortadan kaybolması hatası giderildi
Zoe'nin Q - Uçarı Yıldız yeteneğinin hızlı şekilde yeniden kullanılması halinde, yeniden kullanım göstergesinin kaybolmaması hatası giderildi
Zoe'nin Q - Uçarı Yıldız yeteneğinin yeniden kullanım göstergesinde, atış azami ömrüne ulaştığında ortaya çıkan grafik hataları giderildi
Zoe'nin R - Bi' Ordayım Bi' Burda yeteneğinin bazı durumlarda Q - Uçarı Yıldız yeteneğinin menzilini arttıramaması hatası giderildi

W - Büyü Hırsızı

MİNYONLARDAN DÜŞEN BÜYÜLERİN YERDE KALMA SÜRESİ40 saniye ⇒ 20 saniye

E - Hınzır Uyku Baloncuğu

BEKLEME SÜRESİ  İsabet halinde iade ⇒ Şampiyona isabet etmesi halinde iade
UYUŞTURMA SÜRESİ 2 saniye ⇒ 2,2 saniye
YAVAŞLATMA  Uyuştu'nun giderek artan yavaşlatma etkisi %20 azaldı
BİR DUVARIN ÜZERİNDEN GEÇTİKTEN SONRA AZAMİ SEYAHAT MESAFESİ 800 ⇒ 650
TUZAK ALANI 290 ⇒ 250
Mikael'in Kazanı artık doğru şekilde Uyku etkisini kaldırıyor
Zoe'nin E - Hınzır Uyku Baloncuğu yeteneğini bir duvarın hemen yanındayken kullanması halinde, yeteneğin bazı durumlarda kısa düşmesi hatası giderildi
 
 
 

Zyra

Taban mana yenilenmesi arttı, mana yenilenmesi büyümesi azaldı. Zyra her rakip katlettiğinde W'nun dolma süresi azalıyor. W'su artık bitkilerin can miktarını arttırmıyor.

Zyra onun için ne tür bir oynanışın sağlıklı olacağını uzun uzun tartıştığımız şampiyonlardan biri. Özellikle de orta koridor ve destek arasında sıkışıp kalması işleri hepten arapsaçına çeviriyor. Bu durum ayrıca bizi şampiyonların bir koridordan diğerine geçebilmesi ve bunun oyun için ne ifade ettiği hakkında düşünmeye itti. 

Şampiyonların birden fazla rolde eğlenceli oynanışlara sahip olması bizi her zaman heyecanlandıran bir şey. Zyra için konuşmak gerekirse destek olarak başarılı olmasının oyun için daha sağlıklı olan bir yolunu bulmuş olsak da henüz her şey güllük gülistanlık değil. Buradaki değişiklikler en sevdiğimiz eğreltiotuna istediği veya takımının ona ihtiyaç duyduğu yere gidebilmesi için daha fazla seçenek sunacak.

Taban nitelikler

MANA YENİLENMESİ  Her 5 saniyede 8,5 ⇒ Her 5 saniyede 11,5
MANA YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI0,8 ⇒ 0,4

Pasif - Diken Bahçesi

AZAMİ TOHUM OLUŞTURMA MENZİLİ 1300 ⇒ 900
BİTKİ SÜRESİ 1/4/7/10/13/16. seviyelerde 5/5,5/6/6,5/7/7,5 saniye ⇒ Tüm seviyelerde 8 saniye
PASİF TOHUM SÜRESİ 45 saniye ⇒ 30 saniye (W tohumlarının süresi değişmeyerek 60 saniye olarak kaldı)
W'nun seviyesine bağlı olarak 4 ila 6 ⇒ (aşağıdaki W notlarını inceleyin)
BİTKİLERDEN KAZANILAN ALTIN 5 ⇒ 3

Bitkilerin aldığı hasar

Bitkiler artık tek bir yakın dövüş normal saldırısıyla katledilebiliyor ama zamanla hasar veren etkilere ve küçük minyon veya canavarlara karşı daha uzun süre hayatta kalıyor. W'nun seviyesini yükseltmek artık can miktarlarını arttırmadığından, oyunun ilerleyen safhalarında diğer tüm hasar kaynaklarına karşı daha kırılganlar. Yan not olarak genel anlamda daha fazla bitki bulunuyor.
  • Genişletmek için tıkla

W - Aşırı Büyüme

KALDIRILDIULU MEŞEArtık Zyra'nın bitkilerine %10/20/30/40/50 fazladan azami can sağlamıyor
YENİGÜBREZyra bir rakibi katlettiğinde Aşırı Büyüme'nin dolma süresi %20 azalır; bu değer şampiyon alt etme, büyük minyon biçme ve büyük canavar kesme durumunda %100'e çıkar
 
 
 
 
 
Eşyalar
 
 

Dikenli Yelek

Yansıtma hasarı artık daha düşük taban hasara sahip ama zırha bağlı olarak artıyor.

Dikenli Yelek normal saldırılara odaklanan şampiyonlara karşı hâlâ çok güçlü. Eşyanın koridor aşamasını tamamen etkisi altına almasını engellemek için bu durumu biraz değiştiriyoruz.
BÜYÜ HASARI YANSITMA 15 ⇒ 3 + ilave zırh miktarının %10'u
 
 
 

Günateşi Pelerini

Hare hasarı arttı.

Bu sezon tankların koridorda istikrarlı bir oynanışa sahip olmasını sağlayan iki eşya Günateşi Pelerini ve Dikenli Yelek'ti. Ancak bunların en önemli tank eşyaları olmasından doğan oynanıştan pek memnun değiliz. Günateşi Pelerini genel anlamda dayanıklılıklarını çok az etkileyerek tanklara aşırı miktarda yüksek taban hasar sağlarken, Dikenli Yelek normal saldırılara odaklanan şampiyonları üst koridorda oynamayı neredeyse imkânsız hale getiriyor.

Tabii bu eşyaların ikisi de mevcut olmadığında tank oynanışının sekteye uğradığı ortada. Bu noktada Günateşi Pelerini'nin oyuna daha sağlıklı bir dinamik getirdiği açık olduğundan, 7.9 Yaması'nda yaptığımız değişiklikleri tersine çeviriyoruz. Fakat gelecekte yeniden bu eşyaya geri dönmeyi umduğumuzu da belirtelim.
HARE HASARI11 + seviye başına 1 ⇒ 25 + seviye başına 1
MİNYONLARA VERİLEN İLAVE HASAR+%200 ⇒ +%50
N'ABER ORNNBu değişiklikler Ocakateşi Pelerini'ni de etkiliyor
 
 
 
 
 
 
Rünler

Bu, rün yolları üzerinde yapacağımız ilk dengeleme çalışması olacak. Aşağıdaki sekmelerde belli durumlara yönelik bazı açıklamalarımız bulunuyor; ancak genel anlamda belli bir sıradaki hiçbir seçeneğin akranlarını gölgede bırakmadığından emin olmaya odaklanıyoruz.
 
 
İsabet


Anahtar Rün

Saldırıya Devam

Açığa Çıkma, artık onu etkinleştiren saldırının kendi hasarı verildikten sonra hedefe uygulanıyor

Ölümcül Tempo

BEKLEME SÜRESİ10 saniye ⇒ 6 saniye

Ayağı Çabuk

TABAN İYİLEŞTİRME5-50 ⇒ 3-60
SALDIRI GÜCÜ İYİLEŞTİRME ORANI%10 İlave Saldırı Gücü ⇒ %30 İlave Saldırı Gücü
YETENEK GÜCÜ İYİLEŞTİRME ORANI%20 ⇒ %40
Eğer Ayağı Çabuk'u etkinleştiren saldırı bir kritik vuruşsa, Ayağı Çabuk'un iyileştirme etkisi kritik hasar çarpanının %40'ı kadar artar
 
Kahramanlık
 

Şifa Taşkını

KALKAN OLUŞTURMA ORANIİyileştirme etkisinin %30'u ⇒ İyileştirme etkisinin %40'ı

Zafer

İYİLEŞTİRMEEksik can miktarının %15'i ⇒ Can miktarının %12'si

Pratik Zekâ

SÜRE5 saniye ⇒ 7 saniye
 
 
Çatışma
 

Son Darbe

HASAR ARTIŞI%10 ⇒ %9
 
 
 
 
Hakimiyet
 
Takip
 

Gözyuvarı Koleksiyonu

ASİST BAŞINA GÖZYUVARI2 ⇒ 1
 
 
Avcı
 

İpuçları

SENİ AVLAYACAĞIMArtık tüm Avcı rünlerinin ipuçları kimi katledip kimi katletmediğinizi gösteriyor
 
 
 
Büyücülük

Anahtar Rün
 

Sürat Coşkusu

Yakın dövüşçü Sürat Coşkusu kullanıcılarının neredeyse tamamı menzilli ründaşlarını geride bıraktığından, yavaşlatma direnci etkisini menzilli kullanıcılara da veriyoruz.
YAVAŞLATMA DİRENCİArtık menzilli şampiyonlar da faydalanabiliyor
 
 
Kusursuzluk
 

Sürat

HAREKET HIZI%4 ⇒ %3
 
 
Azim

Direnç
 

Ayna Kabuk

BÜYÜ DİRENCİ5 ⇒ 6
 
 
Dinçlik
 

Aşırı Büyüme

YENİBİZ BUNLARI YAZDIKMinyonlara saldırarak can kazandığınızda artık üzerlerinde ''+Can'' yazısı çıkıyor

Canlandır

YENİTEŞEKKÜR ETSENEArtık şampiyon üzerinde kullanılan kalkanları ve iyileştirmeleri de güçlendiriyor
 
 
 
İlham

Anahtar Rün
 
Arakçı'nın oyunda kendine bulduğu yerden gerçekten memnunuz ama yine de onu besleyen dahili eşya oluşturma sistemini geliştirebileceğimizi düşünüyoruz. Amacımız sınıfının en iyisi olan şampiyonların onu seçmesi veya şampiyonların geriye düşerek bir daha toparlanamaması gibi uç durumlar arasındaki farkı azaltmak.
KALDIRILDIÇOK UZAKTASINArtık saldırı menzilini 25 arttırmıyor
GÜNCELLENDİŞU EŞYALARA BAKGanimet tablosu mekanizması, zaman içinde ganimetler arasında oluşan farklılığı azaltacak şekilde güncellendi
 
 
 
 
 
Rün Arayüzü Geliştime ve Güncelleştirmeleri
 
  • Şampiyon seçimi sırasında rün sayfalarının görünmez olmasının önüne geçecek bir düzeltme yaptık. Eğer hâlâ bu sorunu yaşıyorsanız lütfen panolar üzerinden bize bildirin.
  • Hayalet Poro artık takımınıza göre belirlenen görsel efektlere sahip.
  • Rün sayfaları artık Koleksiyon sekmesinde yaptığınız bütün rün seçimlerini yansıtıyor.
  • Seçenekler menüsüne 3. Parti Doğrulama kutucuğu eklendi.
  • Şampiyon seçimi açılır menüsü artık seçtiğiniz son sayfayı hatırlıyor. Artık her oyunda ''Dev'' rün sayfasıyla karşı karşıya gelmeyeceksiniz.

 

 

Alternatif Harita Rün Dengesi

Kara Hasat

Dövüş ve katletme sıklığının artması, Kara Hasat'ı ARAM'da epey güçlü kılıyor.
ŞAMPİYONLARDAN DÜŞEN RUH ÖZÜ6 ⇒ 5

Kelle Avcısı Rünleri

Her bir sunak Kelle Avcısı için potansiyel bir farklı ödül olarak sayılıyor
 
 
 
 
Eşya ve Bina Sinyalleri
 
- Çantadaki Alamet'in Gözü'ne sinyal vermek artık kalan süresini takım sohbetine gönderiyor

- Bir kuleye, merkeze veya inhibitöre sinyal vermek artık kalan yüzdelik canını takım sohbetine gönderiyor
 
 
 
 
Yetenek Simgesi Güncellemeleri
 
 
 

Amumu

Amumu'nun yetenek simgeleri güncellendi.

Pasif - Lanetli Dokunuş


Q - Sargı Atışı


W - Gözyaşı Seli


E - Sinir Krizi


R - Hüzünlü Mumya'nın Laneti

 

Dr. Mundo

Dr. Mundo'nun yetenek simgeleri güncellendi.

Pasif - Adrenalin Akışı


Q - Mikroplu Satır


W - Alevli Istırap


E - Acısever


R - Sadizm

 

Nunu

Nunu'nun yetenek simgeleri güncellendi.

Pasif - Öngörü


Q - Tüket


W - Kaynar Kan


E - Buz Patlaması


R - Mutlak Sıfır

 

Renekton

Renekton'un yetenek simgeleri güncellendi.

Pasif - Hiddet Saltanatı


Q - Ezik Katili


W - İnsafsız Yırtıcı


E - Kes Biç


R - Sahip

 
 
 
 
Can Göstergesi Güncellemesi
 
Oyun içerisindeki can göstergelerini güncelledik. Hiçbir şeyi baştan öğrenmek zorunda kalmayacaksınız, sadece yeni oyuncaklar geliyor diyebiliriz. Savunma aralıklarının, özel durumların ve büyük öneme sahip anların daha açık şekilde görülerek bunlara göre oyunlar yapılmasına hazır olun.

Şampiyon Can Göstergeleri

 

Yeni mega durumlar

  • Büyü kalkanına sahip
  • Hasar Görmez (güncellendi)

 

Yeni ölümlülük durumları

  • Kullanılabilir Fazladan Can (Koruyucu Melek, Zilean'ın Zaman Kayması, vs)
  • Diriliyor (kitle kontrolü metni)
  • Katledilemez (Tryndamere'in Ölümsüz Hiddet, Kindred'ın Kuzunun Şefkati yetenekleri)

 

Yeni hareketlilik durumu

  • Durdurulamaz (Malphite'ın Önlenemez Güç, Olaf'ın Ragnarok yetenekleri)

 

Yeni savunma aralığı durumları

  • Zırh eksiltildi
  • Büyü direnci eksiltildi
  • İki direnç de eksiltildi
  • Zırh arttı
  • Büyü direnci arttı
  • İki direnç de arttı

 

Desteklenmeye başlanan etkili anlar

  • Anlık hasar animasyonu ve titreşimi (bunu kapatma seçeneğini de ekledik)
  • Anlık iyileştirme animasyonu
  • Aralarında daha belirgin hasar renkleri ve zamanlamaların da bulunduğu genel okunurluk ve tepki süresi iyileştirmeleri

 

Şampiyon Dışı Can Göstergeleri

  • Stil iyileştirmeleri yapıldı ama boyutları değişmedi
  • Baron'un can göstergesi artık sağa sola zıplamak yerine dövüş boyunca aynı yerde kalıyor
  • Ulti yoldaşları (Tibbers, Daisy, Sis'in Hanımı) ve çağırılmış Vadi'nin Alameti için can göstergesi iyileştirmeleri
  • Koridor minyonları üzerinde değişiklik yapılmadı

Genel İyileştirmeler

  • 4K desteği (üzgünüz, imleç dahil değil)
  • Yeni teknolojiyle bir şeyler eklemek ve bunları desteklemek artık daha kolay

Farklı Hissettirmeyeceğini Düşündüğümüz Şeyler

  • Son Vuruş Yapmak
  • Harita Görevlerini Almak
  • Önemli hedef ve binaların can göstergesi genişliği değişmedi, böylece eski Çarp kas hafızanızı kullanmaya devam edebileceksiniz

 

 

İstemci İçi Şampiyon Yaşam Öyküleri

Önceki yamadaki çalışmamızın devamı olarak, tüm şampiyonlar için kısa yaşam öyküleri hazırlandı veya var olan öyküler düzenlendi. Yaşam öykülerinin tam halleri hâlâ Evren'de; bu değişiklikler istemcide bütün şampiyonlar için tutarlı ve kısa birer özet bulunması amacıyla yapıldı.

 

 

Gruplar

 
- Artık oyun sonu ekranındaki oyuncuları, onları arkadaş olarak eklemeden grubunuza davet edebileceksiniz. İşi henüz resmiyete dökmek istemediğiniz zamanlar için bire bir.
- Artık oyun sonu ekranından yabancıları grubunuza davet edebiliyorsunuz
Kulüpler

Kulüplerin üye sınırı ikiye katlanarak 100'e çıkıyor.

Bu üzün süredir yapılması gereken bir değişiklik olduğundan yıl sonu gelmeden araya sıkıştırıyoruz.
GÜNCELLENDİYÜZDE YÜZKulüp azami üye sayısı 50 ⇒ 100
GİZLİ KULÜPLERE HAYIRKulüp etiket ve adlarının, bazı durumlarda kulüp sayfası dışında hiçbir yerde görülememesi hatası giderildi
 
 
Önceki Haber

Günün Yaşam Öyküsü : Alacakaranlığın Gözü Shen

Sonraki Haber

Şampiyon ve kostüm indirimi: 15.12 - 18.12